گردو با پوست تویسرکان موجب قتل جوان 18 ساله جویباری شد

با این حال، آنها خاطرنشان می کنند که اگرچه شواهد علمی نشان می دهد که این درست است اما آن را ثابت نمی کند. این بیانیه همچنین به گردو با پوست تویسرکان کامل یا خرد شده اشاره دارد و نه محصولاتی که حاوی آجیل هستند.

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آسیا و اقیانوسیه، مصرف معمول گردو با سطوح بالاتر مصرف انرژی در هنگام استراحت مرتبط است.

در کارآزمایی‌هایی که کاهش وزن را با استفاده از رژیم‌های غذایی شامل یا حذف آجیل مقایسه کردند، رژیم‌هایی که شامل آجیل در حد اعتدال بودند کاهش وزن بیشتری را نشان دادند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی همچنین نشان داد که زنانی که به ندرت آجیل می‌خورند، نسبت به افرادی که دو بار در هفته یا بیشتر آجیل مصرف می‌کنند، در یک دوره 8 ساله افزایش وزن بیشتری داشتند.

بر اساس مطالعه دیگری در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر کوله سیستکتومی (عملی برای برداشتن کیسه صفرا) مرتبط است.

گردو

در بیش از یک میلیون نفر که طی 20 سال ثبت شده است، زنانی که بیش از 5 اونس آجیل در هفته مصرف می‌کردند در مقایسه با زنانی که کمتر از 1 اونس آجیل در هفته می‌خوردند، خطر کوله سیستکتومی کمتری داشتند.

گردو منبع خوبی از ماده معدنی مس است. کمبود شدید مس با کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و افزایش خطر پوکی استخوان همراه است.

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها نازک‌تر و کمتر متراکم می‌شوند و شکستگی و شکستن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کمبود حاشیه ای مس و مزایای بالقوه مکمل های مس برای پیشگیری و مدیریت پوکی استخوان مورد نیاز است.

مس همچنین نقش مهمی در حفظ کلاژن و الاستین، اجزای ساختاری اصلی بدن دارد. بدون مس کافی، بدن نمی تواند بافت همبند آسیب دیده یا کلاژنی را که بلوک های سازنده استخوان را می سازد، جایگزین کند.

این می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات از جمله اختلال عملکرد مفاصل شود. گردو حاوی مقدار زیادی منگنز است. نشان داده شده است که منگنز در ترکیب با مواد معدنی کلسیم و مس از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

منیزیم، یکی دیگر از مواد معدنی موجود در گردو، برای تشکیل استخوان مهم است زیرا به جذب کلسیم در استخوان کمک می کند.

در حالی که مکمل‌های منگنز و مس ممکن است مقادیری از مواد معدنی را فراهم کنند که می‌تواند مضر باشد، دریافت این مواد معدنی از طریق رژیم غذایی برای سلامت استخوان‌ها مفید است.