کلم پیچ سفید مناسب برای جلوگیری از آبریزش بینی است

اندازه و وزن  قطر کلم پیچ سفید معمولاً بین 20 تا 25 سانتی متر است و وزن آنها از یک و نیم کیلوگرم برای کوچکترین نمونه ها تا دو و نیم کیلوگرم برای بزرگ ترین نمونه ها متغیر است.

رنگ برگ های آن دارای سایه های مختلف از سبز روشن تا تیره، سفید یا بنفش است. طعم آنها دارای یک طعم قوی مشخص هستند، گاهی اوقات با لمس شیرین.

نحوه انتخاب و نگهداری آنها با کیفیت ترین نمونه ها سخت ترین، تردترین، فشرده ترین و سنگین ترین نمونه ها نسبت به اندازه آنها هستند. آنهایی که دارای هسته خشک، شکسته، لزج یا چوبی هستند و برگهای آنها پژمرده است باید رد شوند.

توصیه می شود کلم هایی را که برگ های داخلی آن با کلم های بیرونی یکسان است، نخرید. این معمولاً به این دلیل است که بیرونی ترین برگ ها برای پوشاندن کمبود احتمالی طراوت پاره شده اند.

با توجه به حفظ آن، کلم های تازه در شرایط خوبی نگهداری می شوند و در یک کیسه پلاستیکی سوراخ دار در یخچال به مدت دو تا سه هفته پیچیده می شوند.

بهتر است آنها را در محفظه ای جدا از بقیه مواد غذایی قرار دهید تا بوی آنها به آنها منتقل نشود. همچنین عطر آنها به مرور زمان تشدید می شود، به خصوص اگر بریده شوند.کلم

کلم فرفری را می توان چند روز در دمای اتاق و در شرایط خوب نگهداری کرد و می توان آن را منجمد کرد. برای این کار لازم است که قبلاً آنها را بریده و داغ کرده باشید.

به این ترتیب نگهداری می شوند این اشکال را دارند که پس از یخ زدایی، ترد کمتری نسبت به تازه دارند. با آنها می توانید ترشی و کنسرو نیز درست کنید که زمان نگهداری آنها را نیز افزایش می دهد.

کلم ها سبزیجاتی هستند که بیشتر از آب تشکیل شده اند و به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مغذی هستند. این محتوای بالای آب باعث می شود آنها غذاهایی با کالری کم دریافت کنند.

پس از آب، کربوهیدرات ها و فیبر فراوان ترین اجزای تشکیل دهنده هستند و پس از آن نسبت پروتئین و چربی کمتر است.

با توجه به محتوای مواد معدنی آنها، آنها سرشار از پتاسیم هستند، علاوه بر اینکه مقادیر قابل توجهی کلسیم و به میزان کمتری منیزیم دارند و در کلم سفید حضور بیشتری دارند.