چوب روسی رنگ شده از مصالح ساختمانی باستانی

چوب چیست؟
چوب یک ماده آلی است که از درخت زنده به دست می آید و دارای بافتی فیبری، ناهمگن و ناهمسانگرد است و یکی از مصالح ساختمانی باستانی چوب روسی رنگ شده است.

از دوران ماقبل تاریخ، چوب به عنوان نوعی محافظ و سرپناه مورد استفاده انسان ها بوده است و به دلیل کاهش جنگل ها به دلیل عوامل متعدد، مشکل جایگزینی درختان قطع شده با درختان جدید و یا توسعه دیرهنگام درختان، امروزه ارزش چوب افزایش یافته است.

چوب علاوه بر اینکه به عنوان یک ماده باربر یا زیبایی شناختی در مدل ها و داربست ها استفاده می شود، به عنوان اتصالات سقف، چوب کاری و مواد پوشش نیز استفاده می شود.

علاوه بر این، مصالح ساختمانی ساخته شده توسط انسان از محصولات جانبی صنعت چوب مانند چوب سه لایه روسی، خاک اره و گرد و غبار، شامل نئوپان، ام دی اف و تخته چندلا می باشد و الوار چوبی است که تحت عمل آوری قرار گرفته و به ابعاد یکنواخت بریده شده است.

در ساقه و ریشه درختان و سایر گیاهان چوبی، چوب یک ماده ساختاری متخلخل و فیبری است و این یک ماده آلی ساخته شده از الیاف سلولزی است که تحت کشش قوی هستند و در ماتریکس لیگنین وجود دارد که در برابر فشرده سازی مقاوم است.

چوب نقش حمایتی را در درخت زنده ایفا می کند و به گیاهان چوبی اجازه می دهد تا بزرگ شوند یا به تنهایی بایستند. چوب گردو تکانی گاهی اوقات فقط به عنوان آوند چوبی ثانویه در ساقه درختان تعریف می شود، یا به طور گسترده تری تعریف می شود که همان نوع بافت را در جاهای دیگر، مانند ریشه درختان یا درختچه ها، شامل شود. علاوه بر این، مواد مغذی و آب را بین ریشه ها، سایر بافت های در حال رشد و برگ ها منتقل می کند.

از زمانی که مردم برای اولین بار شروع به ساخت کلبه، خانه و قایق کردند، چوب نقش مهمی در ساخت و ساز داشته است. تا اواخر قرن نوزدهم، تقریباً تمام قایق‌ها از چوب گیلاس نجاری ساخته می‌شدند و امروزه نیز از چوب برای ساخت قایق استفاده می‌شود.

Elm به طور خاص برای این کاربرد انتخاب شد، زیرا تا زمانی که مرطوب نگه داشته می شد، در برابر پوسیدگی مقاومت می کرد (همچنین قبل از ظهور لوله کشی مدرن تر به عنوان لوله آب عمل می کرد).

  • منابع:
    1. Understanding wood

  • تبلیغات: 
    1. تولید روکش بسیار خوب
    2. خیار کاسه گل سبز با پرز و گل تاج زرد
    3. تحقیق دانشجویان پلی تکنینک برای آرد گندم
    4. شخصی با کارتن خانه ساخت!