چرخی که با خوردن روغن چرخ خیاطی دیگر جیغ نکشید

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری چرخ خیاطی می شود، بخش قلاب بافی از همه مهمتر است این ناحیه درست زیر شفت نگهدارنده سوزن قرار دارد و باید به طور موثر تمیز شود تا از آلودگی و زباله های انباشته شده در طول زمان خلاص شود.

بسته به نوع و مدل چرخ خیاطی خود، ممکن است برای تمیز کردن آن لازم باشد پیچ آن را باز کنید و با برداشتن قلاب بافی و ماسوره با دقت و دقت شروع کنید، حالا یک برس نرم بردارید و تمام کثیفی ها و زباله های قابل مشاهده را از دستگاه پاک کنید.

اکنون می توانید برای اطمینان از عملکرد روان دستگاه، محور مرکزی بوبین را روغن کاری کنید اگر محور را بدون مراقبت رها کنید، ممکن است به دلیل ساییدگی و پارگی به مرور زمان گیر کند یا شروع به ایجاد صدا کند.

برای روغن کاری این قسمت از چرخ خیاطی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قوطی روغن کتان صنعتی تهیه کنید و کمی مایع روی محور اسپری کنید.

روغن چرخ خیاطی

قبل از اینکه قلاب بافی را دوباره وارد کنید و محفظه را دوباره ببندید، چند دقیقه صبر کنید تا مایع در آن بنشیند و هنگام برخورد با قسمت قلاب بافی دقت و ملایمت را رعایت کنید زیرا هر گونه آسیب در اینجا کار چرخ خیاطی شما را مختل می کند.

پس از اتمام کار قسمت قلاب بافی و روغن کاری محور مرکزی ماسوره، می توانید شروع به تمیز کردن فضای داخلی چرخ خیاطی خود کنید به خصوص اگر در یک مکان عمومی کار می کنید، دستگاه احتمالاً به مرور زمان کثیفی و ناخالصی های زیادی را جمع می کند و تمیز کردن موثر داخل آن را مهم می کند.

برای این کار باید دستگاه را باز کنید و مکانیسم های آن را به درستی تمیز کنید اگر در کار با چرخ خیاطی مهارت کافی ندارید، می توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا بدنه را باز کرده و به قسمت های داخلی که قرار است تمیز شوند، برسید.

هنگامی که قطعات داخلی را در اختیار دارید، می توانید WD-40 را روی آنها اسپری کنید و منتظر بمانید تا جادوی خود را نشان دهند این مایع تمام ناخالصی های مرئی و نامرئی را از سطح مکانیسم های داخلی حل می کند و در عرض چند دقیقه آنها را بی لک می کند.

هر زمان که این قسمت‌های کوچک‌تر چرخ خیاطی خود را تمیز می‌کنید، مطمئن شوید که در اسپری کردن زیاده روی نکنید و از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنید.