پد سلولزی چه تاثیری بر خواب آسوده دارد؟

الیاف الولوزیک از سلولز استخراج شده معمولاً از درختان یا گیاهان چوبی مشتق می شوند، اگرچه می توان از الیاف پروتئینی نیز استفاده کرد.
فرآوری شیمیایی سنگین برای ساخت سلولزی‌های رایج مانند ویسکوز و پد سلولزی کولر آبی مورد نیاز است، بنابراین تولید آن تأثیر زیادی بر محیط‌زیست و به طور بالقوه بر سلامت انسان دارد.
استفاده از الیاف سلولزی دست ساز، عمدتاً ویسکوز، در دهه های اخیر رشد کرده است و سهم تولید الیاف جهانی را به 5.9 درصد رسانده است.
مودال و لیوسل سلولزی های اصلی و پایدارتر هستند که با روش های تولیدشان متمایز می شوند.
ویسکوز پایدارتر نیز وجود دارد که با استفاده از پلیمرهای بازیافتی یا پلیمرهای زیستی ساخته شده است و برای پد سلولزی کولان سل به کار می رود.
الیاف و پارچه های سلولزی دسته ای از مواد هستند که از سلولز موجود در خمیر چوب و سایر گیاهان چوبی مانند بامبو به دست می آیند.

مواد خام خرد یا ذوب می‌شوند، با سود سوزآور مخلوط می‌شوند، با دی سولفید کربن و سود سوزآور بیشتر پردازش می‌شوند، قبل از اینکه در نهایت از طریق یک نخ ریسی (مانند یک غربال خوب) به داخل حمام اسید سولفوریک برای ایجاد الیاف فشار داده شوند.

رایج ترین شکل سلولز ویسکوز است  و پارچه ای که در اواخر دهه 1800 اختراع شد و برای اولین بار به عنوان “ریون” یا “ابریشم مصنوعی” به بازار عرضه شد.

سلولزی ها یا الیاف احیا شده معمولاً بر اساس مواد چوبی (به عنوان مثال درختان بامبو، راش یا اکالیپتوس) هستند اما می توان آن را از الیاف پروتئینی تهیه کرد و برای پد سلولزی کولر 4500 استفاده نمود.

انواع سلولزی ها با توجه به تکنیک های تولید آنها متمایز می شوند:

ویسکوز – یک فرآیند تولید باز خطی که از دی سولفید کربن، هیدروکسید سدیم و اسید سولفوریک (همه سموم شناخته شده برای سلامت انسان و محیط زیست) استفاده می کند.
مودال – مواد شیمیایی یکسانی در طول فرآیند اعمال می‌شوند، اما حمام‌های شیمیایی اصلاح‌شده به استحکام مرطوب بالاتر الیاف مودال کمک می‌کنند.

همچنین بازیافت 100٪ مواد شیمیایی و آب مورد استفاده وجود دارد و لیوسل معمولاً با دو نام تجاری TENCEL و MONOCEL به بازار عرضه می شود و برای پد سلولزی هواساز استفاده شده است.

  • منابع:
    1. Cellulosic Fibres and Preferred Cellulosics

  • تبلیغات: 
    1. تولید روکش بسیار خوب
    2. خیار کاسه گل سبز با پرز و گل تاج زرد
    3. تحقیق دانشجویان پلی تکنینک برای آرد گندم
    4. شخصی با کارتن خانه ساخت!