فرش 9 متری وینتیج باعث عمر طولانی زن 130 ساله شد

در این مقاله از فرش 9 متری وینتیج فراهان قصد داریم با بیان نظریات و مستندات جهانی که در مورد تاریخ فرش ایران وجود دارد، با گوش دادن و درک ناگفته های بسیاری، به شناخت دقیق تری از تاریخ فرش و قالی بافی دست یابید.

مروری بر تاریخچه فرش ایران تاریخچه قالی ایرانی رای اینکه بتوانیم موضوع تاریخچه فرش ایران را با قطعیت بیان کنیم باید به این موضوع بپردازیم که ملاک ما برای نامگذاری زیرانداز به عنوان فرش چیست؟

اساس کلمه فرش را بشناسید از آنجایی که حتی انسان های اولیه با استفاده از پوست حیوانات و برگ گیاهان برای خود حصیر می ساختند، اگر بخواهیم هر نوع حصیری را فرش بدانیم، اولین فرش را باید به انسان های اولیه نسبت داد.

اما ما معیارها و ارزیابی های دقیق تری برای این موضوع داریم و نزدیک ترین و دقیق ترین تعاریفی که تاکنون ارائه شده است را به شما خواهیم گفت.

کلمه قالی یا قالی از کلمه قالی گرفته شده است که در ارمنستان واقع شده است و در آن زمان ارمنستان بخشی از ایران بوده است، از آنجایی که فرش در بسیاری از موارد استفاده می شود، استفاده از این کلمه به عنوان معادل کاری اشتباه است.

اما از سوی دیگر، بر اساس فرهنگ عمید، واژه فرش را می توان از کلمه ترکی «قالین» به معنای فرش کرکی که با نخ و پشم به رنگ های مختلف بافته می شود، گرفته شده است.

پس بعد از این توضیحات منظور ما تاریخچه فرش ایران است، در واقع تاریخ فرش های کرکی که گره دارند و ما زیاد مطالعه و استفاده از الحاقات دیگر نداریم.

تاریخچه فرش ایران اینکه بخواهیم ایران را به عنوان آغاز قطعی بافت فرش و قالیچه کرکی بدانیم یا نه، هنوز مشخص نیست و نمی توان آن را تایید یا تکذیب کرد، اما آنچه به طور قطع در مورد فرش می توان گفت این است که آسیا مهد اولیه قالی و قالی بافی است.

قفقاز، ترکستان و ایران محتمل ترین گزینه هایی هستند که می توان به عنوان اولین کشور معرفی کرد.

یکی از مهم ترین اسنادی که برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در مورد تاریخچه فرش و قالی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از نقاشی های هنرمندان جهان است.

باید گفت که تمام این اسناد کاملاً به ضرر ایران است، اما چرا واقعاً در آیا او در میان این تابلوها اثری از فرش ایرانی یافت؟

کاملاً طبیعی است که در اروپای غربی به دلیل مجاورت با ترکیه، فرش این مناطق بسیار راحت تر و ارزان تر از فرش های ایرانی به دست اروپایی ها می رسد و از طرفی در دوره صفویه، یعنی امپراتوری عثمانی، راه های تجاری راه اندازی می شود.

از ایران تا غرب او در کنترل و به طور دوره ای در حال جنگ با دولت ایران بود.

بنابراین می توان گفت استفاده نکردن از فرش های ایرانی در نقاشی های قدیمی اصلا ملاک خوبی نیست که بخواهیم در این بین با مراجعه به آنها ایران را حذف کنیم.