سبزی خشک برای دلمه هوشیاری شما را افزایش می دهد

خشک کردن یک روش طولانی مدت و نسبتاً آسان برای نگهداری مواد غذایی است. سبزی خشک برای دلمه هر زمان که غذاها را نگهداری می کنید، میوه ها و سبزیجات با کیفیت را انتخاب کنید.

مانند سایر روش های نگهداری مواد غذایی، خشک کردن کیفیت غذا را بهبود نمی بخشد. خشک کردن مناسب و موفق باعث تولید مواد غذایی ایمن با طعم، بافت، رنگ و خواص تغذیه ای خوب می شود.

سبزیجات زیر از نظر کیفیت پس از خشک شدن توسط دانشگاه جورجیا به عنوان عالی یا خوب رتبه بندی شدند هویج، ذرت شیرین، سیر، قارچ، پیاز، جعفری، جعفری، فلفل (همه انواع) و سیب زمینی.

بسیاری از سبزیجات دیگر ممکن است خشک شوند، اما کیفیت محصول نهایی ممکن است به خوبی موارد ذکر شده نباشد. به عنوان مثال، گوجه فرنگی به راحتی رطوبت را جذب می کند، که می تواند منجر به تغییر رنگ و طعم شود.

آماده سازی سبزیجات برای کم آبی سبزیجات را بلافاصله پس از چیدن برای نگهداری آماده کنید تا از تغییر رنگ، طعم، بافت، محتوای قند و مواد مغذی جلوگیری شود. مواد غذایی دارای پوسیدگی، کبودی یا کپک را مرتب کنید و دور بریزید. سبزی

سبزیجات را کاملاً با آب جاری بشویید و در صورت لزوم از یک برس محصول استفاده کنید سپس سبزیجات را خوب آبکش کنید. غذاها را به برش های C تا اینچی برش دهید.

هرچه مقدار آب بیشتر باشد، اندازه برش باید بزرگتر باشد. وقتی تمام رطوبت تبخیر شود، تکه های کوچک غذاهای با رطوبت بالا تقریباً ناپدید می شوند.

برای حفظ کیفیت و رنگ، سبزی های آماده شده را در آب جوش یا محلول اسید سیتریک برای زمان های ذکر شده در جدول 1 بلانچ کنید. بلانچ کردن یک فرآیند حرارتی است که آنزیم ها را از بین می برد که می تواند باعث مشکلات رنگ و طعم شود.

آب بلانچ به نفوذ گرمای یکنواخت تری نسبت به بلانچ با بخار یا مایکروویو دست می یابد. اسید سیتریک به عنوان یک عامل ضد تیرگی و ضد میکروبی عمل می کند. یک کتری بزرگ را نصف تا دو سوم پر از آب کنید. آب را به جوش بیاورید.

سبزیجات را در یک سبد سیمی، آبکش یا کیسه توری قرار دهید. می توانید هر بار تا 1 لیتر سبزیجات را بلانچ کنید.سبزیجات را در آب جوش فرو کنید، مطمئن شوید که آب روی سبزیجات را بپوشاند.