سازنده دستگاه فشار خون beurer برنده جایزه نوبل شد

دستگاه فشار خون دستی یا الکترونیکی؟

هر دو مدل مزایا و معایبی دارند.

دستگاه‌های الکترونیکی فشار خون: دستگاه‌های الکترونیکی خواندن فشار خون را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

دستگاه فشار خون beurer کاملاً خودمختار است، به همین دلیل به آنها اتوتانسیومتر نیز می گویند و کافی است کاف یا دستبند را ببندید و دکمه پاور را فشار دهید.

دستگاه به طور خودکار کاف یا کاف را باد می کند و فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را روی صفحه نمایش دیجیتال نشان می دهد.

هر دو ضرایب با نتایج خواندن نبض همراه هستند و علاوه بر این، برخی از مدل ها ویژگی های دیگری مانند تشخیص آریتمی را ارائه می دهند.

علاوه بر این، حافظه دستگاه امکان مشاهده اندازه‌گیری‌های قبلی را فراهم می‌کند و آن را برای خود اندازه‌گیری در بیمارانی که پیگیری آنها نیاز به اندازه‌گیری منظم فشار خون دارد، مناسب‌تر است.

دستگاه فشار خون beurer

فشارسنج های مچ دستی: این فشارسنج ها نسبت به مدل های بازویی سبک تر و حمل و نقل آسان تر هستند و خود اندازه گیری را به خصوص برای افرادی که مرتب سفر می کنند آسان تر می کند و با این حال، اندازه گیری آن اغلب از دقت کمتری نسبت به اندازه گیری فشار خون دیگر برخوردار است.

فشارسنج بازویی: فشارسنج بازویی قابلیت اطمینان اندازه گیری ها را تضمین می کند و هم برای اندازه گیری خود در خانه و هم برای استفاده در ادارات مناسب است.

فشارسنج دستی: این فشارسنج‌ها برای متخصصان سلامت در نظر گرفته شده است و آنها امکان اندازه گیری فشار خون بیمار را از طریق روش سمعی می دهند و آنها با گوشی پزشکی و یک کاف بادی متصل به یک مانومتر سوزنی استفاده می شوند.

دو نوع وجود دارد:

با فشار سنج روی کاف: این فشارسنج‌ها اولین دستگاه‌های موجود در بازار هستند.

مانومتر روی کاف یا دستبند قرار می گیرد و مقادیر فشار به لطف کره و سوزن آن خوانده می شود و بسیاری از متخصصان از این نوع دستگاه به دلیل دقت بالای آن استفاده می کنند.

با این حال، به دلیل وزن، قرار دادن فشارسنج هایی که دارای فشارسنج در کاف هستند در کودکان یا افراد مسن دشوارتر است بنابراین، متخصصان اطفال و سالمندان تمایل دارند فشارسنج های سبک تر را با فشارسنج جداگانه، جدا از کاف یا کاف ترجیح دهند.