رژیم لاغری سریع فقط با سبزی خوردن پاک شده

مطالعه‌ای که توسط فاروید و همکارانش انجام شد، گروهی از 90476 زن یائسه را به مدت 22 سال دنبال کرد و نشان داد که آنهایی که بیشترین سبزی را در دوران نوجوانی می‌خوردند (حدود 3 وعده در روز) در مقایسه با کسانی که کمترین میزان مصرف (0.5 وعده) را می‌خوردند، خطر ابتلا به سرطان سینه 25 درصد کمتر بود.

سبزی خوردن پاک شده  از بدن در برابر سرطان ریه، معده و مری محافظت می کند.

کاهش قابل توجهی در سرطان سینه در زنانی که در دوران نوجوانی سیب، موز، انگور و ذرت بیشتری مصرف کرده بودند، و در اوایل بزرگسالی پرتقال و کلم پیچ خورده بودند.

هیچ محافظتی از نوشیدن آب سبزیجات و میوه در سنین پایین‌تر یافت نشد.

فاروید و همکارانش 90534 زن یائسه را از Nurses’ Health Study II طی 20 سال دنبال کردند و دریافتند که دریافت فیبر بیشتر در دوران نوجوانی و اوایل بزرگسالی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در مراحل بعدی زندگی مرتبط است.

هنگام مقایسه بالاترین و کمترین فیبر دریافتی از سبزیجات، زنانی که بیشترین فیبر مصرفی سبزی را داشتند، 12 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را داشتند.

سبزی خوردن

افرادی که بیشترین مصرف فیبر گیاهی را داشتند، 11 درصد کاهش خطر داشتند.
پس از پیگیری 182145 زن به مدت 30 سال، تیم فاروید همچنین دریافت که زنانی که روزانه بیش از 5.5 وعده سبزیجات (به ویژه سبزیجات چلیپایی و زرد/نارنجی) می خورند، 11 درصد خطر کمتری دارند.

سرطان سینه نسبت به کسانی که 2.5 وعده یا کمتر خوردند و مصرف سبزیجات به ازای هر دو وعده اضافی سبزی که در روز مصرف می شود، به شدت با خطر ابتلا به تومورهای گیرنده استروژن منفی 15 درصد کمتر مرتبط است.

مصرف بیشتر سبزیجات با خطر کمتر سایر تومورهای تهاجمی از جمله تومورهای غنی شده با HER2 و تومورهای پایه مانند همراه بود.

گزارش صندوق جهانی تحقیقات سرطان و موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان نشان می دهد که سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کاهو و سایر سبزیجات برگ دار، بروکلی، بوک چوی، کلم، و همچنین سیر، پیاز و مانند آن و سبزی ها در برابر چندین نوع سرطان از جمله سرطان های دهان، گلو و جعبه صدا محافظت می کند.