رشد بی سابقه چمن ورزشگاه وطنی با کود حیوانی

یکی از رایج ترین راه های بهبود حاصلخیزی خاک استفاده از کود آلی و کود دامی است و این نه تنها محبوب ترین روش افزایش عملکرد است، بلکه قدیمی ترین نیز است و تا اوایل قرن گذشته کود اصلی اکثر محصولات زراعی بود.

ترکیب کود حیوانی از مدفوع حیوانات مزرعه است، دارای بافت و بوی مشخصی است و این شامل مجموعه کاملی از عناصر ماکرو و میکرو ضروری برای رشد طبیعی گیاهان است: پتاسیم، فسفر و نیتروژن، منیزیم، سیلیکون، گوگرد، کلر، آهک و بسیاری دیگر.

روش مصرف مستقیماً به نوع کود بستگی دارد و بسته به زمان نگهداری فضولات، ترکیب و تأثیر آنها بر حاصلخیزی خاک تغییر می کند.

کود تازه برای استفاده به عنوان کود توصیه نمی شود و جذب عناصر غذایی در کود تازه برای گیاهان دشوارتر است.

کود به عنوان کود، اما اگر زمانی برای تجزیه آن نباشد، به یکی از روش های زیر عمل می کنند:

کود مایع تهیه کنید و کود را در آب به نسبت 1: 4 رقیق کنید و عصرها به گیاهان اطراف تنه آبیاری کنید و هنگام آبیاری باید از قرار گرفتن محلول روی تنه، برگ ها و توده سبز خودداری شود.

کود حیوانی

برای بهبود خواص مفید، می توان سوپر فسفات را به مخلوط اضافه کرد (1 قاشق غذاخوری در هر 10 لیتر کود) و مصرف 2 لیتر مایع کار در هر 1 متر مربع.

این کود در درجه اول برای گیاهان چلیپایی (کلم، تربچه، شلغم، سوئد، تربچه) مناسب است.

گوجه‌فرنگی، پیاز، محصولات سبز و علف‌های علوفه‌ای به خوبی به پانسمان با مواد آلی مایع واکنش نشان می‌دهند و در زمستان در برف پراکنده است.

کود برای مدت طولانی در هوای آزاد خواهد بود، مقدار زیادی نیتروژن تبخیر می شود، بنابراین مصرف کود باید افزایش یابد (1.5 سطل در هر متر مربع).

برای حفاری در پاییز استفاده می شود و مصرف 1 سطل (10 لیتر) در هر 1 متر مربع و کود را به عمق بیش از 40 سانتی متر نزدیک کنید.

آنها برای ساخت تخت های گرم استفاده می شوند (کود اسب، مخلوطی از گاو یا گوشت خوک با خاک اره به بهترین وجه مناسب است) و مدفوع نیمه پوسیده یا به خوبی تجزیه شده برای تهیه دمنوش مغذی ایده آل است.

این کار از شر باکتری های مضر، هاگ های قارچ و دانه های علف های هرز خلاص می شود و همچنین آمونیاک موجود در اسید اوریک را از بین می برد.