جیوه عنصر و فلزی است که در هوا، آب و خاک یافت می شود

جیوه عنصر و فلزی است که در هوا، آب و خاک یافت می شود. به سه شکل وجود دارد که خواص، کاربرد و سمیت متفاوتی دارد. این سه شکل جیوه عنصری (یا فلزی)، ترکیبات جیوه معدنی و ترکیبات جیوه آلی نامیده می شوند.

جیوه عنصری در دمای اتاق مایع است. در برخی از دماسنج ها، آمالگام های دندانی، لامپ های فلورسنت، برخی از کلیدهای الکتریکی، استخراج معادن و برخی فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. هنگامی که زغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی سوزانده می شوند، در هوا آزاد می شود.

توجه نمایید که جیوه قرمز می تواند مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد و همواره مشتریان را از سراسر دنیا به سوی خود جلب نماید.

ترکیبات غیر آلی جیوه زمانی تشکیل می شوند که جیوه با عناصر دیگر مانند گوگرد یا اکسیژن ترکیب می شود و ترکیبات یا نمک ها را تشکیل می دهد. ترکیبات غیر آلی جیوه می توانند به طور طبیعی در محیط وجود داشته باشند. ترکیبات غیر آلی جیوه در برخی از فرآیندهای صنعتی و در ساخت سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. در خارج از ایالات متحده، نمک های غیر آلی جیوه در کرم های آرایشی پوست استفاده شده است.

همواره لباس مجلسی شیک به عنوان یک پوشش مناسب و بسیار ایده آل برای شما تهیه شده است و می تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

ترکیبات آلی جیوه زمانی تشکیل می شوند که جیوه با کربن ترکیب شود. موجودات میکروسکوپی موجود در آب و خاک می توانند جیوه عنصری و معدنی را به یک ترکیب جیوه آلی به نام متیل جیوه تبدیل کنند که در زنجیره غذایی تجمع می یابد. تیمروسال و فنیل مرکوریک استات انواع دیگری از ترکیبات جیوه آلی هستند که در مقادیر کم برای استفاده به عنوان نگهدارنده ساخته می شوند.

البته آراد برندینگ نیز می تواند یک مورد بسیار مناسب برای راهنمایی شما در جهت استفاده و خریداری این محصولات باشد.

چگونه مردم در معرض تیر قرار می گیرند
جیوه عنصری: افراد ممکن است هنگام تنفس هوای حاوی بخارات عنصری جیوه در معرض قرار بگیرند. بخارات ممکن است در محیط‌های کاری مانند مطب‌های دندان‌پزشکی، عملیات ذوب و مکان‌هایی که جیوه ریخته یا آزاد شده است وجود داشته باشد. در بدن، جیوه عنصری را می توان به جیوه غیر آلی تبدیل کرد.

جیوه معدنی: اگر افراد در جایی کار کنند که از ترکیبات غیر آلی جیوه استفاده می شود، ممکن است در معرض قرار بگیرند.

توجه نمایید که ثبت نام وام اشتغال کمیته امداد  یک فرصتی است تا تمام کسانی که احتیاج مبرم به این مبلغ دارند خود را از مزایای ویژه ای بهره مند نمایند.

جیوه آلی: افراد ممکن است هنگام خوردن ماهی یا صدف های آلوده به متیل جیوه در معرض قرار بگیرند. متیل جیوه می تواند از جفت عبور کند و جنین در حال رشد را در معرض دید قرار دهد.

  • منابع:
    1. Mercury Factsheet

  • تبلیغات: 
    1. تلویزیون برای مفهوم سواد علمی کودکان
    2. مشکلات عمومی خواب بر روی تخت نامناسب
    3. ظروف آرکوپال و چینی برای فروش در فروشگاه های متعدد
    4. امکان خرید ساعت مچی از اینترنت ممکن است؟