به کار بردن سس قرمز تند در کاشت ناخن

فلفل چیلی برای بسیاری از غذاها در سراسر جهان ضروری است و اغلب آن طعم فلفل چیلی، ادویه و گاهی گرما مترادف با یک فرهنگ خاص می شود.

فلفل‌های چیلی جذابیت و رمز و رازهایی دارند که به طور همزمان عجیب و غریب هستند و بدون آن‌ها برخی از غذاها و چاشنی‌های مورد علاقه‌مان را نخواهیم داشت، مخصوصاً یکی از آن‌ها که بسیار به قلب من نزدیک است، سس داغ.

من در کودکی از سس تند لذت می بردم، اما تا قبل از دهه بیستم دنیای وسیع سس های تند را کشف نکردم و به تازگی ازدواج کرده ام، به آشپزی علاقه مند شدم و اشتهایم برای غذاهای تند شکوفا شده بود.

چند سس تند برجسته با احمقانه‌ترین برچسب‌ها، برخی از آنها جدی، برخی خنده‌دار، پیدا کردم و به سرعت به ساختن سس خودم علاقه مند شدم.

درست کردن سس قرمز تند هنر کمی دارد، اما انجام آن کار سختی نیست و این بیشتر در مورد ترکیب فلفل چیلی با سایر مواد برای دستیابی به یک طعم خاص است.
فلفل چیلی هزاران سال است که برداشت می‌شود و مشخص است که وقتی کلمب در هائیتی و جمهوری دومینیکن در سال 1492 فرود آمد، متوجه شد که مردم آراواک به طور گسترده از فلفل استفاده می‌کنند.

سس قرمز تند

آنها گوشت را با فلفل حفظ می کردند و تقریباً در هر وعده غذایی آنها را می پختند.
به نظر می رسد اولین تبلیغ یک سس تند تجاری در ایالات متحده در سال 1807 توسط یک کشاورز برای سس کاین در ماساچوست باشد.

این ادموند مک‌ایلنی، بانکدار نیواورلئان بود که سس تند را در فرهنگ آمریکایی رایج کرد.

او فلفل تاباسکو را تخمیر کرد و آن را کهنه کرد، صاف کرد و با سرکه مخلوط کرد و شروع به فروش آن به بازارهای محلی کرد.

دلایل درست کردن سس داغ در خانه
من شروع به تهیه سس های تند در خانه کردم، زیرا عاشق بسیاری از سس های تند حرفه ای شده بودم، اما گاهی اوقات آنها را پیدا نمی کردم و می خواستم طعم های مختلف را تجربه کنم.

وقتی سس تند خود را در خانه درست می‌کنید، می‌توانید از موادی که شما را خوشحال می‌کند استفاده کنید همچنین، می‌توانید بر طعم‌های خاصی تأکید کنید که سایر سس‌ها ارائه نمی‌دهند، مانند فلفل‌های چیلی بسیار تند یا دسته‌ای که تمرکز زیادی روی میوه دارند.

به این ترتیب، تهیه سس تند خود تضمین می کند که بی نظیر خواهد بود.