با مربای هویج بدن شکر به مژه های پر پشت برسید

مربای هویج کالری و کربوهیدرات کمی دارد، اما مواد مغذی زیادی نیز دارد و یک فنجان (240 میلی لیتر) حاوی:

کالری: 96
پروتئین: 2 گرم
چربی: کمتر از 1 گرم
کربوهیدرات: 22 گرم
شکر: 9 گرم
فیبر: 2 گرم
ویتامین A (به عنوان پروویتامین A): 255 درصد از مقدار توصیه شده روزانه انسان (DV)
ویتامین C: 23 درصد از DV
ویتامین K: 31 درصد از DV
پتاسیم: 15 درصد DV
مربای هویج بدون شکر همچنین رنگدانه های کاروتنوئیدی لوتئین و زآگزانتین را فراهم می کند که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کنند و آنتی اکسیدان ها با مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

کاروتنوئید اصلی موجود در مربای هویج بتاکاروتن است که مسئول رنگ نارنجی هویج است و بدن شما آن را به ویتامین A آنتی اکسیدانی تبدیل می کند.

مربای هویج بدون شکر

می تواند سلامت چشم را بهبود بخشد
ویتامین A برای سلامت چشم حیاتی است و چندین مطالعه مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی پروویتامین A را با کاهش خطر نابینایی و بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن مرتبط می دانند.

علاوه بر این، مربای هویج یک منبع عالی از لوتئین و زآگزانتین است، دو کاروتنوئید دیگر که در چشم شما تجمع می‌یابند و از آسیب نور محافظت می‌کنند.

می تواند ایمنی را تقویت کند
هر دو ویتامین A و C موجود در مربای هویج به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و از سلول های ایمنی در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

علاوه بر این، این مربا یک منبع غنی از ویتامین B6 است که بیش از 30 درصد از DV در هر فنجان (240 میلی لیتر) را تامین می کند و ویتامین B6 نه تنها برای یک پاسخ ایمنی مطلوب ضروری است، بلکه کمبود آن با ضعف ایمنی نیز همراه است.

می تواند اثرات ضد سرطانی ایجاد کند
مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که ترکیبات خاصی در مربای هویج ممکن است از سرطان محافظت کند و به طور خاص، پلی استیلن ها، بتا کاروتن و لوتئین حاصل از عصاره هویج می توانند در برابر سلول های سرطان خون در انسان موثر باشند.