با لنت ترمز پارس رانا فریم عینک بسازید

الزامات لنت ترمز دیسکی الزامات کاربردی مورد نیاز لنت ترمز در حال کار در یک وسیله نقلیه را می توان به دسته های ایمنی، راحتی و مقرون به صرفه تقسیم کرد.

ایمنی عمر طولانی (تا 800 درجه سانتیگراد) در نتیجه استحکام مکانیکی و مقاومت در برابر دمای بالا پایداری ضریب اصطکاک در تمام شرایط ترمز ممکن و در همه شرایط غیر حساس به تأثیرات محیطی مانند آب و خاک خواص شکستگی خوب.

راحتی صدا یا لرزش هیچ نیروی بسیار کمی برای کار کردن با پدال لازم نیست بدون آلودگی محیطی ناشی از سایش.

یکی دیگر از نیازهای بی اهمیت، البته کیفیت لنت ترمز است و با توجه به تعداد زیاد تولیدکنندگان درگیر در این محصول، اتحادیه اروپا (EU) قوانین زیر را وضع کرده است.

در اتحادیه اروپا، فقط لنت ترمز پارس رانا که مطابق با مقررات ECE R90 هستند مجاز به نصب در خودروهای مورد تایید برای این نوع تجهیزات هستند و می توانید برچسب مربوطه را که این تاییدیه را توصیف می کند، روی صفحه پشتی لنت ترمز بیابید.

لنت ترمز

ترکیب مواد اولیه مواد اصطکاکی در زمینه خودروسازی، می توان بین آسترهای نیمه فلزی (فلز > 50٪) و لاینرهای الیافی قابل تعویض (فلز < 25٪) تمایز قائل شد.

در تولید مواد اصطکاکی می توان از صدها ماده اولیه مختلف استفاده کرد و این مواد اولیه را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد: الیاف و پرکننده های فلزی روان کننده های جامد مواد اتصال دهنده ضریب اصطکاک و تقویت کننده های مواد تبدیل کننده

به طور متوسط، فرمول های موجود حاوی 25 ماده خام مختلف است و از زمان لازم الاجرا شدن دستورالعمل آزبست، استفاده از آزبست در آسترهای اصطکاکی در اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

ویژگی هایی که از لنت ترمز انتظار می رود:
عملکرد اصطکاک ثابت در تمام شرایط کاری
ضریب اصطکاک مستقل از دما، فشار ترمز و سرعت است یا تغییر در رفتار اصطکاک کم است
مقاومت در برابر دمای بالا
هدایت حرارتی بالا
مقاومت در برابر خوردگی خوب
استحکام مکانیکی بالا
سطح سر و صدای کم
تحت تاثیر شرایط جوی قرار نگرفتن
این واقعیت که مواد آستر برای سلامتی بی ضرر است
مقاومت سایشی بالا و سایش کم در مواد پیشخوان مورد نیاز است